Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Zoekmachine optimalisatie richt zich op het verkrijgen van hoge ranking in de "organische zoekresultaten" van zoekmachines zoals Google, dit zijn de onbetaalde zoekresultaten. U kunt hier geen hoge posities kopen. U kunt hoge zoekposities echter wel beïnvloeden.

Websites optimaliseren voor vindbaarheid in de onbetaalde resultaten draait om drie zaken:

De teksten op uw website (content)

Content is king!

U maakt een website in eerste instantie voor uw doelgroep en daar moet deze dus ook op afgestemd worden qua inhoud en taalgebruik. Maar daarnaast dienen er zaken zoals goede pagina titels (title tags), beschrijvingen van waar de pagina over gaat (meta tag descriptions), voor mensen goed leesbare url's (SEF url's) en goede KOP1's (H1 stijlelement) goed worden gezet. Als uw werkt met een content management systeem is het dus zaak dat uw CMS het mogelijk maakt om deze zaken gemakkelijk in te vullen.

De bouw van uw website (SEF bouw)

Is uw website dusdanig gebouwd dat de zoekrobots van de zoekmachines gemakkelijk de website goed kunnen indexeren? De Open Source applicaties die wij gebruiken zijn daar uitstekend op voorbereid.

Link populariteit

Het is altijd goed om te linken naar meer informatie. Nog belangrijker is het om relevante links vanaf andere websites naar uw website te linken, vooral deep-links laten de link populariteit stijgen. Bij het juist laten linken naar uw site zullen de meeste zoekmachines uw website hoger beoordelen.

 

icon-steleenvraag
icon-opensource
icon-belons

Neem contact op